2012. február 06., hétfő

Logo

Címlap Blogszemle Tükörhegyi tiltakozás

Hungarian English French German Italian Polish Romanian Serbian Slovak
Keresés a hírekben

Banner Campaign
Tükörhegyi tiltakozás PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Szerk. - Szőke Péter   
2010. augusztus 27. péntek, 11:10
 1200 lakásos lakótelep? Köszönik, nem kérik! - Szőke Péter írása a Tükörhegy-Blogról

Kis-Sukoró Törökbálinton


Véletlen információ folytán mélyen felháborodva szereztem tudomást egy súlyosan aggasztó ügyről. Információ hiányában nyomozásba kezdtem, majd a következő dolgok derültek ki. Egy 2005-ben készült szabályozási terv szerint Törökbálint Tükörhegy településrészén az alsó DEPÓ melletti terület „Településközpont Vegyesterület” övezetként lett átsorolva. Kiderült, hogy sok tulajdonostól minden földet felvásárolva a terület a Substantia Kft. (SBI leánycég – több nagy beruházás) tulajdonába került, amely 2008-as tervek alapján a területen 1240 lakásos lakótelepet készül építeni. Az említett cég mögött egy izraeli befektető áll (Zvi Frank), aki már kész látványtervekkel hirdeti cége honlapján leendő befektetését.



Mi ezzel a probléma?

Ez a beruházás semmilyen mértékben nem illeszkedik Törökbálint kertvárosi, zöldövezeti formájába. Csatoltam egy képet Törökbálint lakosságának változásáról, amin jól látszik, hogy Tükörhegy egy szép és csendes kertvárosi településrész felépülése kb. 10-15%-os igen dinamikus népességnövekedést okozott a múlt évtizedben, ami miatt a törökbálinti őslakosok Tükörhegyet Törökbálint tumorjának kezdték titulálni (a diagram meredekségét tekintve nem ok nélkül).

Törökbálinton sokan emlékeznek még rá, hogy ez a 10-15%-os népességnövekedés nem lett megfelelő infrastrukturális fejlesztéssel támogatva, hiszen sokáig vízhálózati problémák voltak, bölcsődei és óvodai elhelyezési problémák a mai napig is vannak, hiszen hatalmas a túljelentkezés. A mostani koncepciótlan, telekspekulációkon alapuló infrastruktúra fejlesztés nélküli beruházás hatalmas problémákat vetít előre, amit részletes tanulmány hiányában jelenleg nem lehet mélységeiben felmérni, de e nélkül is felmerül jó néhány nyilvánvaló. Csak hogy néhányat említsek:

  •  Az 1240 lakás azt jelenti, hogy legalább 2-2500 felnőtt és a magyar átlagot számolva legalább 1-1500 gyermek (10 pár 13 gyerek) költözik be néhány év leforgása alatt. Ez a jelenlegi kb. 13ezres lélekszámot tekintve 30%-os népességnövekedést jelent. Kiskorú gyermekek lélekszámát tekintve több iskola, óvoda és bölcsőde építése is szükséges ezzel egy időben, ami már eleve régóta probléma.

  • Tükörhegyet két úton lehet megközelíteni autóval, belső utcái lakó- és pihenőövezetnek vannak nyilvánítva, ha csak a beruházás tervezett parkolóinak számát tekintjük, akkor a jelenlegi néhányszáz autóból további 1350 lesz, ami közlekedési problémákat fog okozni. Megépült az új körforgalom, de mindezek után hogy fog az elbírni reggelente + 1250, de mivel többen két kocsival is rendelkeznek akár 1600 – 2000 autót is. 500 autó egymás után állva már 2 km-es sort jelent. A sorházas lakások már most nem tudnak parkolni a saját házuk előtt, mert nincs elég hely. Ezek az autók hol fognak parkolni? Egymás tetején, vagy a feljebb lévő szomszédok háza előtt, hogy utána azok hazaérkezve ne találjanak magunknak helyet? Úgy fogunk körözni, mint Budapest belvárosában a háztömbök körül, hogy parkolóhelyet keressünk magunknak, mindezt egy Budapest melleti eddig zöldövezeti városkában?

  • A tükörhegyi tömegközlekedés a jelenlegi szinten is problémás, nem számítva 3-4000 ember további beköltözését.

  • A csatorna és vízellátás jelen helyzetben is aggályos, még 1240 lakás ilyen tekintetben mit fog jelenteni?

  • 2010 februárban publikált Településfejlesztési Koncepcióból kiragadott néhány számítás megdöbbentő adatokat tartalmaz, ami hatalmas és finanszírozhatatlan fejlesztéseket fog róni Törökbálintra.

 

Mi is az ügy háttere?

2001. évben megkezdődött a Budapesti Agglomeráció Területrendezési Tervéről szóló törvény (BATrT) előkészítése, amit leginkább a Főváros sürgetett. Ez a szabályozás 80 Budapest melletti települést érintett. A települések többsége tiltakozott a törvény tervezete ellen, mert az Budapest javára és a többi település rovására korlátozni akarta a kisebb települések fejlesztési elképzeléseit. Budapest zöld felületét saját területe helyett az agglomeráció településein akarta biztosítani a gazdasági fejlesztés szigorú korlátozásával. Az érintett települések vezetői pedig felismerték, hogy ez a földterületek kiárusításának és átsorolásának kemény szigorítását jelenti. A törvény előírta volna, hogy a helyi rendeleteket hozzá kell igazítani a törvényhez. Dr. Balsay István (Fidesz) a visszamenőleges korlátozás tilalmára hivatkozva a 80 település érdekében javasolta, hogy a módosítás ne legyen kötelező, ha az korábban építési övezetté sorolt terület átminősítésével járna. Az Országgyűlés Területfejlesztési Bizottsága 2005. május 10-én módosító javaslatot nyújtott be a még el nem fogadott törvényhez. Az Országgyűlés elfogadta a módosító javaslatokat, majd 2005. június 6-án a törvényt is elfogadták. A törvényt 2005. június 28-án hirdették ki és 2005. szeptember 1-jén lépett hatályba. Az akkori törökbálinti városvezetés élen Turai Istvánnal (Fidesz) felismerték a „problémát”, így a területek átsorolgatását törvényessé téve a településszerkezeti tervmódosításokat a törvény hatályba lépése előtt megtették, így a törökbálinti vezetés mentesült a szigorodó szabályok alól. Ennek köszönhetjük, hogy többek között 2005-ben lett átsorolva a Tükörhegy IV. ütemének jelentős része TV-2 területté. Ennek a folyamatnak lett „áldozata” a Tó-park, az Érd-Biatorbágy-Sóskút felé lévő gyümölcsösök jelentős része, illetve más egyéb területek. Egy 2008-as Gáldi György (MSZP) képviselő általi előterjesztésből kiderül, hogy ez Törökbálint területének 26 %-a, összesen 780 hektár terület! A Képviselő Testület határozataiból, a testületi ülések jegyzőkönyveiből kijelenthető, hogy csak a 2006-2008-as rövidített Keller László (MSZP) polgármester által vezetett időszakban volt némi érdemi szándék a folyamatok megállítására a Testület néhány tagjától, de az azt megelőző és azt követő időszak a teljes kiárusítás koncepciótlan önérdekű időszaka.

A Törökbálinti Újságban készült riportban Schuchmann Péter, a törökbálinti területfejlesztési koncepció munkaanyagát kidolgozó PESTTERV Kft. ügyvezető igazgatója a következőket nyilatkozta 2009-ben:

A rendszerváltozás utáni időszak első településrendezési terveit még a Műhely Rt. készítette, a Tükörhegy I. és az autópálya melletti bevásárlóközpont településszerkezeti és szabályozási tervbe illesztését ők végezték. Az első két szabadon választott képviselő-testület erőteljesen fejlődéspárti volt, annak a korlátozására szerveződött az a helyi egyesület, amelynek képviselői azt követően bekerültek a testületbe és ők egy mérsékeltebb, visszafogottabb dinamikájú növekedést támogattak. Ennek volt Turai polgármester úr a vezetője és abban az időszakban nagyon erős támogatottsága volt ebben a mérsékeltebb dinamikájú fejlesztésben. Azután ebben voltak változások és kilengések – mindezt csak azért említem, mert elég régen foglalkozunk Törökbálinttal.

Ez igen, ugyebár a fenti diagramon  is nagyon jól látszik és a leírtakból is tisztán kiolvasható az 1998 óta tartó visszafogott dinamikájú növekedés.

Az egészen botrányos ügy, az arcátlanul elmutyizott területek, és Törökbálint fenntartható fejlődése, élhető jövője miatt kérünk minden törökbálinti lakost, hogy támogassa tiltakozásunkat!

tukorhegy.blog 

 

 
Hozzászólások (54)
54 2010. szeptember 30. csütörtök, 14:56
Falulakó
Ha egy kicsit korábban gondolkodtak volna a döntéshozók (mint ezt javasoltam kb. 20 éve),meg kellett volna hagyni a laktanya vasutat, most akár a Tükörhegy, akár a Telenor is megközelíthető lenne elővárosi vasúttal. A BITEP (bár az Budaörs)szintén. Talán kisebb lenne az autósforgalom is.
53 2010. szeptember 26. vasárnap, 19:59
liger
Cinikusnak igaza van, nem kellene őt személyeskedésekkel bántani!

A tervezett beruházás valóban Tükörhegyhez van a legközelebb, és valóban az ottani ingatlanok értékét csökkentené jelentősebben...
52 2010. szeptember 21. kedd, 13:07
Érdeklődó
Nem zörögnek: Erre gondoltam, tudatosan zajlik a DEPO-s cégek ellehetetlenítése. Az építési telek és a lakóingatlan ára jóvalmagasabb, mint az ipari ingatlané. Ráadásul a szanálásért még állami pénz is igényelhető.....
51 2010. szeptember 20. hétfő, 07:47
Nem zörög
A DEPO-ban elég nagy tulajdonrésze van a Autóker-nek, ami nevével ellentétben ingatlanfejlesztő (izraeli tulajdonú)Szerintem a tervek már készen vannak,túl jó helyen van a DEPO.
50 2010. szeptember 20. hétfő, 07:36
Érdeklődő
És a DEPO-t mikor túrják el? Tükörhegy X-dik ütem.
49 2010. szeptember 19. vasárnap, 23:33
olvasó
Kedves Szőke Péter!
Ne haragudjon de nem hagy nyugodni egy friss hír, miszerint az ön szomszédja az a bizonyos televíziós személyiség - Hajdú Péter- aki nem is olyan rég költözött egy nem átlagos méretű házikóba és az ő teraszáról pont az épülő, zavaró lakóparkra lehet majd látni?
Mert épp most mondta a TV2-es műsorában Andy Vajnának, hogy Ön(Szőke Péter)a szomszédja.
Csak nem kőkemény támogatója ebben a tiltakozásban?A médiaszereplések is neki köszönhetőek?
A háttérből segít Önnek???Gondolom a CBA elé nem fog jönni demonstrálni, de ha mégis, kérem figyelmeztesse a helyes parkolásra, nem nagyon szokott neki menni a "kicsike" fekete BMV-jével..:)
48 2010. szeptember 14. kedd, 09:23
vekker
Kedves "cinikus"! Nem kellene dobálózni a milliókkal, mert ez finoman fogalmazva is visszatetszést kelt.
Kedves "cinikusnak"! Törökbálinton születtem én is, de még sincs bennem ennyi utálat. Nem az a baj, ha valaki ideköltözik. Az a baj, hogy ami itt szép lassan nyilvánosságra kerül, az egész Törökbálintot fenyegeti. Jó lenne, ha megértenéd, hogy a napligettel, a tóparkkal, a ráczuggal és a tükörheggyel akár 8-10 ezer embert zúdíthatnak a városra és ez már nem tükörhegyi ügy, hanem minden törökbálinti ügye.
Ugyanis ezt az embertömeget az önkormányzatnak kell kiszolgálnia egészségüggyel, oktatással és akkor még a közlekedést meg sem említettem. Kérdezem naivan, hogy miből? Hála az eddigi vezetésnek ez tényleg reális veszély lett.
Kedves "648" és "óvárosi cinikusnak"! Sajnos miránk jellemző, hogy csak akkor foglalkozunk Törökbálinttal, ha már a valami a bőrünkre megy. Most az egyszer nem kéne egymást utálni, hanem el kéne gondolkodni azon, hogy mi lesz itt, ha véget ér Törökbálint kertvárosi korszaka és Budapest egy lakótelepekkel zsúfolt és embertömegekkel elárasztott elővárosává válunk. Ezt kéne megakadályozni.
47 2010. szeptember 14. kedd, 08:33
óvárosi cinikusnak
Ha te csak az 100 milliós ingatlanod értékcsökkenése miatt aggódsz, ezt a harcot vívd meg egyedül, bár sok sikerrel nem kecsegtet. A település óvárosi részén nagyjából ugyanezt éltük meg a a Tökürhegy beépítésekor. Ha azonban ezen túl az egész városnak problémát okozó kihatások is érdekelnek, akkor partnerekre találhatsz, bár néhány megjegyzésed sértő azokra nézve, akik nem a Tükörhegyen laknak.
46 2010. szeptember 14. kedd, 08:32
648
cinikus!
El lehet menni, ha 100 millóért ennyi gond van.
Nekünk régi Bálintiaknak az életünkbe nem lesz ennyi pénzünk soha.
Nagyon irítáló és felháborító a hozzászólása. Mi nem az önös érdekeinkért aggodunk, hanem a városunkért és az életminőségünkért.
Mert ha nem zavarja akkor Tükörhegyen kivül isélnek emberek Törökbálinton.
Ön nem cinikus hanem végtelenül önző és öntelt ember.
45 2010. szeptember 14. kedd, 07:50
cinikusnak
Te ugyanolyan vagy,mint az újak, csak korábban jöttél. Mi meg itt születtünk. A véleményünk rólad, ami a tied az újakról.
44 2010. szeptember 13. hétfő, 23:15
cinikus
Nem ezt vettem meg a 100 milliós ingatlannal

Nem ezt fizettem ki a vételárban

Családi házas, kertvárosi környezetbe költöztem ki Budapest belvárosából

Nem tehetik tönkre az itt élők (megvásárolt) életminőségét

Nem nullázhatnak le vagyonokat (tömegesen) - néhányak kövérre puffadása miatt

Nem kérek a megemelkedő zajszintből (az induló-parkoló-kanyarodó-leálló-látogató-szállító gépkocsik, a háztartási gépek, a kereskedelmi egységek működése miatt)

Nem kérek a megemelkedő számú bámészkodóból

Nem kérek a gyengébb műszaki állapotú gépkocsipark eddigi csendes tükörhegyi lakóövezetben megjelenő rally-jéből

Nem kérek a most nyaranta is már csak csordogáló vizellátás további romlásából

Nem kérek további kutyaürülék megjelenéséből

Nem kérek a törvényszerűen más vagyoni - így nagy valószínűséggel más tulajdonosi szemléletű - újonnan ideköltözők viselkedéséből/szemeteléséből/életéből

Nem kérek az elviselhetetlenné váló dugóból

Nem kérek annak füstjéből

Nem kérek annak zajából

NEM EZT VETTEM MEG

NEM EZT FIZETTEM KI

Cinikus a döntéshozók ("népképviselők" -- ??hol a nép??) részéről egy ilyen horderejű és (vagyonokon megvásárolt) életminőséget ily mértékben romboló, és íly mértékű vagyoni hátrányt (értsd: vagyon vesztést) okozó döntés képmutató, alakoskodó, orv, csalárd, gerinctelen elhallgatása, majd a következményektől való elhatárolódás

cinikus

cinikus

cinikus
43 2010. szeptember 13. hétfő, 16:35
September
Kedves Csont!

Ezt nagy örömmel hallom, és üdvözlöm! Remélem sikerül! Végre Valaki!
42 2010. szeptember 10. péntek, 10:37
kártyavár
Miből gondolod, hogy a betelepülők ennyire homogén közösség lesz? Ez azért elég meredek!
41 2010. szeptember 10. péntek, 09:40
Táncosokkal farkaló
És arra gondolt valaki, hogy a több ezer új lakó, több ezer szavazópolgárt jelent? Talán ők lesznek az új, törvényalkotó önkormányzat többsége. Olyan törvényt hoznak, amilyet csak akarnak....
40 2010. szeptember 09. csütörtök, 21:52
csont
Kell egy csont, amit nem lehet elrágni. Részemről holnap megteszem az első lépést, mert én most költözöm a hegyre, de még 3000 embert nem szivesen várok magam után, mert annál drágább játék ez nekem. A hatályos törvények szerencsére alkalmasak arra, hogy még érvényes építési engedély esetén is lehessen utólagosan korlátozásokat bevezetni akár beépített vagy beépítés alatt álló területekre is. Részletekről majd írok, ha már megvan a hatályos papír a kezemben. Ez azért tetszik, mert korábban már a rózsadombon is sikerült ilyet elintéznem és ott sem épültek végül többszáz lakásos apartman házak.:)
39 2010. szeptember 09. csütörtök, 13:06
olvasó
Kel-8 (2005)145 telek 1 lakás /4fő összesen 580 fő
Mai állapot 11 telek 1240lakás/4főösszesen 4960 fő.
Hát ez kétségtelenül szellős,de honnan fúj?
38 2010. szeptember 09. csütörtök, 11:30
gépész
Szellős??Ez a beépítés?Na ne tréfáljon.Egyébként egyszerű a dolog ,össze kell vetni a 2001-ben elfogadott beépítési százalékokat,építménymagasságokat- a mostanival.
Arról ne is beszéljünk, hogy gyökeresen más egy szolgáltató-irodaközpont települést érintő terhelése, mint 1240 lakásé!
Arról ne is beszéljünk, hogy az bevételt hoz(HIPA,építményadó,stb)míg a lakóTELEP (mert ez az, bárhogy is köríti, óriási kiadásokat a település egészének ,minimális SZJA bevétel mellett.
Ne keverjük Gizikét a gőzekével.
37 2010. szeptember 09. csütörtök, 11:13
Júliusz
Kedves Szeptember,
nagyot tévedett. mert nem vagyok a beruházó egyetlen embere sem.
Csak régebben élek Törökbálinton, mint azok, akik most nagyon tiltakoznak a beruházás ellen.
Szeretném, ha mindenki tisztán látna: A Tükörhegy IV. üteme eredetileg szolgáltató központként épült volna fel, irodákkal, üzletekkel. Hogy miért? Nagyon egyszerű! Azért, hogy egy határt képviseljen a "kertvárosi" rész és a DEPO között. Azaz: Még mindig szebb, ha a családi házak parkosított, szellős 3-4 emeletes épületekre néznek, mintsem egy raktárbázisra.
Már a Tükörhegy első beruházójának is így volt engedélye. Az, hogy közben többször tulajdonost váltott a terület? Egyébként nem egy olyan törökbálintit ismerek, aki szép kis summát gyűjtött abból, hogy eladta épp a kérdéses területen a földjét a beruházónak... - Szóval ott is, itt a pont, mert tudta, hogy mire adja el!
Azt meg még hányszor írjam le, hogy a Garden Ville Kamaraerdő NEM TÖRÖKBÁLINT KÖZIGAZGATÁSI TERÜLETÉN VAN!!!
A Napliget pedig nem a Shikunbinui-é.
Honnan tudok arról, hogy milyen látványtervek voltak? Nagyon egyszerű: Az 1. ütem lakásaihoz, fillérekért lehetett hozzájutni a befektetőtől, mert az volt a bemutató ütem. Mi is ott akartunk ingatlant venni, de mikor megláttam a telekméreteket... :S Nos szerintem a kert méret 220-240 négyszögöl felett kezdődik, a Tükörhegyi átlagot meg megnézném... Sok ház, kb. 100-150 négyszögölen van.
36 2010. szeptember 09. csütörtök, 10:48
September
Júliusz nem túl ügyes, hiszen még egy 5. osztályos diák is átlátna azon, hogy nyilvánvalóan a beruházó egyik emberét tisztelhetjük benne!:-) A bújtatott PR nem neki való műfaj!
Ez a beruházás minden oldalról felháborító! Az, hogy megint a szokásos módon mi érintettek, vagyis ott lakók tudtuk meg legutoljára, hogy tönkrevágják egy ilyen gettóval a szép kertvárosi lakühelyünket. Óriás hazugság, hogy 10-15 évvel ezelőtt lehetett látni a látványterveket! Nyilvánvaló korrupció, és telekspekuláció van az ügy mögött, és még most a választások előtt, gyorsan-gyorsan egy másik terület átminősítést is megszavaz a beruházónak a testület. Bár már a látványtervek is elkészültek rá, tehát a beruházónál valamifajta "látó" ember lehet, aki előre tudja mi lesz a mai szavazás eredménye?! (szept 9. Kamaraerdő)
35 2010. szeptember 07. kedd, 21:01
Júliusi Cézár
Kedves valaki!

Ezekre a kérdésekre már én is bontogattam a borítékot pár napja..Tán celebek, politikus ivadékok, orvosok, sztárügyvédek, bankárok,szóval nem az átlagmagyarok.
Nah,szóval a vagyonos izraeli szóvivője is azt nyilatkozta (csak megjegyzem, tenyérbemászó egy képe volt ) a Híradóban, hogy buták vagyunk mi tükörhegyiek,hogy itt parázunk most 2010-ben, hiszen legalább 10-15 év múlva lesz annak itt az ideje, hogy a lakópark következményeképpen a forgalom beindul a népesség megnövekszik stb.
Magyarul addig élvezzük, hogy van levegőnk, rálátunk a depóra és az építkezéssel járó kellemetlenségeket is nézzük el, hiszen kaptunk 10-15 évet nagy kegyesen.
Neki pénzeszsáknak)hosszútávú ez a befektetés..Ügyesen ki van ez találva...
34 2010. szeptember 07. kedd, 19:18
valaki
Most láttam a híradóban az összeállítást erről az épülő lakóparkról, több kérdés is felmerült bennem:
- Kinek nincs lakása/ fedél a feje felett? -> Gondolom nem a hajléktalanoknak építik.
- Kinek van pénze mostanában lakást vásárolni?
- Akkor kik fognak benépesíteni egy (a híradó szerint) 1400 lakásos lakóparkot? Egyre több "lakópark" épül, míg a népesség fogyó tendenciát mutat, a régi házakat és lakótelepeket is lakják és nem igen bontanak le régi lakótelepeket. ???
33 2010. szeptember 07. kedd, 14:21
Júliusz
Kedves kártyavár,
igen utaztam az elővárosi vonattal. Rendszeresen veszem igénybe Budapest felé, mert gyors, pontos, tiszta, télen meleg, nyáron hűs...
Tükörhegyen pedig óvodát is épít a beruházó, tehát óvodai férőhelyet bővítenek.
A Tükörhegy utolsó ütemében pedig első perctől kezdve ilyen épületek szerepeltek, tehát kicsit gyanús, hogy most hozták elő...
Ezen túlmenően pedig akik oda költöztek, megismerhették a látványterveket pár éve... Úgy 10-15 éve! Szóval ez nem új keletű dolog. - Én csak ezen vagyok kiakadva.
32 2010. szeptember 07. kedd, 14:06
kártyavár
Én meg itt születtem, de ettől nem vagyok törökbálintibb, mint te vagy a tükörhegyiek. Mellesleg itt nem a lakóparkról van szó, hanem annak méreteiről és még nyugodtan hozzáadhatod a napligetet és a tóparkot is! Ezek lazán néhány év alatt megduplázhatják a telepölés létszámát, úgy, hogy se óvoda se orvosi ellátás és az úthálózatról már nem is beszélek. Az autópályalehajtóról meg csak annyit, hogy a tóparknál is van már mindenféle szupergyorsvonat meg helikopterleszállóhely is. Te utaztál már valamelyikkel?
31 2010. szeptember 07. kedd, 13:58
Júliusz
Pár évvel korábban költöztem Törökbálintra, mint a most oly' aggódó tükörhegyiek. Ha bajuk van a tervezett lakóparkkal kapcsolatban, akkor két javaslatom van:
1.) Aláírásgyűjtésbe kezdek, hogy a "Meggyes" újra gyümölcsös legyen, azaz dózerolják le a teljes Tükörhegyet, mert nekem, és még sokaknak úgy sokkal jobban tetszet...
2.) Valóban épüljön a lakópark helyére iroda komplexum vagy a tervezett DEPO bővítés.
Melyiket választják?

A demokráciával élni és nem visszaélni kéne, kedves "polgár társak"!
Sok egyesület nem azért alakul meg, hogy előbbre vigye az emberek életét, hanem azért, hogy gáncsoskodjon.
De gáncsoskodás előtt tájékozódni kéne. Ha a befektetés megvalósul, akkor a Budaörs, Ibolya utca folytatásaként egy autópálya felüljáró és fel-/lehajtó fog megvalósulni, így újabb kijáratot kap, közvetlenül autópályára Tükörhegy!
A plusz 140/172E megállóra az új körforgalomnál pedig már most szükség lenne.
30 2010. szeptember 02. csütörtök, 19:44
Olvasó
Lehet, hogy a tóparkost már eltávolította de a másiknak meg engedte a takarítást.Most is takarít az a cég amelyikben benne van az új asszonyának a lánya.Délutánonként, feketén.Órabért is tudok.
Pár embert bejelent de a többség feketén nyomja.És amíg ezt engedik a helyi erők,pártállástól függetlenül, addig kire szavazzon az ember?Mert itt mindenki tud és hall mindent csak épp nem történik semmi.
Itt van kapásból az intézményvezető aki köztudottan szoclib vizeken evez, ő is benyeli a Győrfi takarítóbrigádját.
29 2010. szeptember 02. csütörtök, 19:31
Illés
Ez jó, de a határídő holnap lejár. Már csak a szavazófülkékbe tudunk tenni valamit. Csuka függetlenként indul. Ha nem jutt be akkor az jó a városnak. Ha új emberek kerülnek be a vezetésbe hátha változik valami és nem lesz ennyi "csuda jó dolog". És talán lesz felelősségre vonás is. Nem akarom elhinni, hogy büntetlenül lehet ennyi dolgot tenni. Mindenki beszél bizonyos dolgokról, de tényeket nem mond senki. Nekem birizgálja a csörömet, hogy hogyan lehet 3 milla felett takarítani, saját üzlet előtt parkolót építeni, miért kell pótmunkázni mindent, miért csak kiválasztott cégek dolgozhatnak. Bálinti egy-egy akad. A telek bizniszekről nem is beszélek. Van amit csak hallottam, de van amit látok is.
28 2010. szeptember 02. csütörtök, 18:57
Tükörhegyi
Ki kell kényszeríteni egy 5-10 éves átminősítési moratóriumot.
27 2010. szeptember 02. csütörtök, 18:44
Zorro
Csak a nyilvánosság.Éppen ezért kell tetemre hívni Csenger urat, ő egyszemélyi felelőse annak kik indulnak Fidesz színekben.Neki van lehetősége akár a helyi akár országos szinten lépni.A Tóparkos Csukát már eltávolította.
26 2010. szeptember 02. csütörtök, 17:16
Illés
Kedves Vitatkozók!

Miért marjátok egymást? Nézzetek már az első bejegyzésekre és foglalkozatok azzal. Mindegy, hogy melyik párt, városunkba mi lakunk és mi szívunk mint a torkosborz.
Ahogy látom a lényeg MEGINT MEGUSSZÁK. Egymást öljük ahelyet, hogy összefognánk és keresnénk a megoldást.
25 2010. szeptember 02. csütörtök, 15:27
Júliusi Cézár
2010.-ben illik felismerni, hogy nekünk ÁTLAGMAGYAROKNAK marhára nem lesz pénzünk,svájci frank alapú hitelünk lakást vásárolni, bérelni a kiemelt zöldövezeti Budapest környéki többlakásos LAKÓPARKBAN (és nem lakótelepen).
Kérdésem: akkor KI fog ideköltözni???
Celebek? Bankárok? Politikus gyerekek, rokonok?
Plasztikai sebészek? Izraeli befektető cég alkalmazottai?
Ettől város a város??? Most komolyan???
24 2010. szeptember 02. csütörtök, 15:25
Hehe
Tükörhegyi,

mondhatom, hogy te meg egy f?szkalapista vagy?
23 2010. szeptember 02. csütörtök, 14:42
Tükörhegyi
rothadt narancsra,
Hajrá parancsnarancs Magyarország,
Hajrá parancsnarancs magyarok
fidess
(na jó, egyenesen röhelyes) hogy valaki (lásd Tükörhegy hozzászólását)

Szerintem ez mind minősítő (jó esetben)sértő, megalázó,kirekesztő,fasiszta és rasszista jellegű szóhasználat.
22 2010. szeptember 02. csütörtök, 14:35
gejza
Kétszer végigolvastam a zöldségest, nem a sötétet, hanem a világosat. Kerestem a szörnyűbbnél szörnyűbb minősítéseket. Nem nagyon találtam, érdemben jelzős szerkezetet is csak kettőt. Belterjes társaság és rothadt narancs. A helyi elit és a tükörhegyi lakótelep vonatkozásában mindkettő telitalálat.
21 2010. szeptember 02. csütörtök, 12:47
Tükörhegyi
Neked biztosan szép.Lakópark az stilisztikailag más kifejezés, egyébként ekkora létszámmal az bizony lakótelep.Nézd csak meg a befektető honlapján.Nagy tömbházak.Az eddigi törökbálinti lakáscélú ingatlanoktól gyökeresen eltérő ,településidegen kivitelben.Hogy "legalább" lesz városra hasonlító része a településnek, őszintén szólva ez akkora blődség, hogy nincs mit rá mondani.Ki a kutya fülének volt erre igénye? Mert nekünk így is tökéletesen megfelelt, enélkül a -"ostoba gyökerek, majd én megmondom a tutit"- típusú beszólásokra. Ilyet, a szűlö helyeden mondj, barátom, a kies sivatagban.
20 2010. szeptember 02. csütörtök, 12:17
Júliusz
Szép lesz az a lakópark. - És nem lakótelep. A kettő közötti különbséget pedig illene felismerni 2010-ben. Egyéb iránt többek között óvodát is épít a befektető.
Voltaképp legalább végre lesz városi része is Törökbálintnak, mert eddig csak nevében volt város.
Amúgy meg szerintem mindenki jobban jár vele, ha egy kultúrált lakórészre néz, mintsem a lelakott raktárépületekre.
19 2010. szeptember 02. csütörtök, 12:10
Tükörhegyi
olvasd el sötétzöldséges,figyelmesen zöldséges hozzászólását. Bizony minősített, bizony kétségbevont,bizony elkezdett sértegetni. Ez a baj veletek, az állandó kettős mérce!
Abban igazad van, van elég helyi ügy, olyan is, amihez képest, a tükörhegyi csak gyerekcsíny.
18 2010. szeptember 02. csütörtök, 11:55
névtelen
Szerintem foglalkozzatok inkább a pártszimpátia nélküli helyi ügyekkel. Van bőven.
17 2010. szeptember 02. csütörtök, 11:40
Acsádi
Szerintem ti elfogultak vagytok zöldségesek.De álljon itt egy nektek kedves megállapítása imádott ferencetekről:Gyurcsány Ferenc a legutóbbi dolgozatában kifejtette: „Aki védi az emberi méltóságot, annak nemcsak antifasisztának, hanem antikommunistának is kell lennie.” Ennek kapcsán Moldova az ATV Jam című műsorában kifejtette: Gyurcsány Ferenc volt már antiklerikális, most antifasiszta és antikommunista, a Ferenc nevet így Antira kellene cserélnie.

Undorodva, beleköpve a tükörbe szavazott Moldova az MSZP-re – az író elmondta, hogy soha többé nem fog rájuk voksolni. Hogy jön Gyurcsány a személyi életpályájánál fogva ahhoz, hogy Kádár személyét értékelje? – tette fel a kérdést Moldova. Az író hozzátette, általában beérnek azok a dolgozatok, amelyeket egy íróasztal mögött fogalmaznak meg, így Gyurcsány regnálása alatt Magyarország hárommillió koldus országa lett.

(forrás: ATV)
16 2010. szeptember 02. csütörtök, 10:24
Tükörhegyi
Gyurcsány 2006-ban átvert mindenkit.Akkor miért nem volt ilyen markáns véleményed?Tehát a világ akkor van rendben, ha szoclib a kormány? Ha más színezetű azonnal diktatúra?Mi ez a kettős mérce? A fél szoci képviselőtábor rács mögött, mert csalt,lopott, hazudott, de ez nem érdekes, akkor is abcúg Orbán? A nép meg nem normális, mert "benyalta"?az fel sem merül bennetek, hogy elege lett mindenkinek gyurcsány-veres-bajnai komprádorországból? Ahol bárkinek nagyobb esélye,lehetőse van , mint annak aki itt született és él? Egyetlen országot mond, ahol az általatok kívánatos állapotok uralkodnak!Egyet.
15 2010. szeptember 02. csütörtök, 08:42
Sötétzöldséges
Szerintem Zöldséges elég világosan látja a dolgokat. Talán attól lehet bántónak, vagy kioktatónak nevezni a stílusát, hogy a tükör, amit elétek rak, egy kicsit torzít. Felnagyítja a jelenlegi politikai kommunákáció, az üres ígéreteken, demagóg jelszavakon alapuló "zemeberekpolitizálás" groteszk elemeit. Szembesít benneteket azzal a maszlaggal, amit a fél ország benyalt, mert be akarta nyalni. Ennek ára van, amit most majd szépen az egész ország fizet. Ezt tudni lehetett előre. Zöldséges nem minősített másokat, nem F@SZKALAPOZOTT, nem vonta kétségbe mások úgymond "tájékozottságát". Persze azt sem mondanám, hogy az a tipikus Fidesz szimpatizáns, egyszerűen csak van véleménye. Úgy tudom, hogy egy szabad országban élünk, ahol ez megengedett dolog (egyelőre még?). Én egyébként sokkal sötétebben látom a dolgokat, mint Zöldséges, de nyilván akkor én meg csak kriptobolsi III/IIIas ügynök lehetek.
14 2010. szeptember 02. csütörtök, 08:28
névtelen
A negyedik bekezdés második felében felsoroltak általad történő minősítése - ugyanis ezeken túl is vannak "furcsa" ügyek.
13 2010. szeptember 01. szerda, 13:57
Tükörhegyi
Nem állítottam ilyet, mindössze a stílust tartom olyannak.Miben is nem vagyok tájékozott?
12 2010. szeptember 01. szerda, 13:54
névtelen
Kedves Tükörhegyi!

Maradjunk annyiban, Te sem vagy túlzottan tájékozott. Bár "Zöldséges" stílusa nem éppen kifogástalan, de ugye nem hiszed azt, hogy ezt a kis-sukoró ügyet az áprilisban elzavart posztSZADESZ-esek generálták? Egyébként bármilyen színű városvezetés tette volna ezt, akkor is felháborító lenne.
11 2010. szeptember 01. szerda, 13:39
Tükörhegyi
"Hiányzott" már egy ilyen pökhendi ,kioktató f...kalap, mint a zöldséges,aki ráadásul hiányos ismeretekkel nagyképűsködik, és mondandójának egy célja van, minél többször negatív kontextusban írhasson a Fideszről.Ez a módi (posztSZADESZ) áprilisban elzavartatott.Hiába,nehéz kívülről nézegetni a az eddig bőkezűen fosztogatott kasszát.
10 2010. szeptember 01. szerda, 09:08
Zöldséges
A beruházó honlapján olvastam : "fentről almára és banánra hasonlító terület..." Nekem úgy tűnik, sokkal inkább rothadt narancsra hasonlít...

Hajrá parancsnarancs Magyarország,
Hajrá parancsnarancs magyarok!

Törökbálinton legalább 12 éve a magát jobboldalinak nevező belterjes társaság van hatalmon, most éppen fidess jelmezben, szépen gyarapodva. (Ja, csak a létszámukra gondoltam, mielőtt bárki valami másra gondolna....)


Kicsit mosolyogtató (na jó, egyenesen röhelyes) hogy valaki (lásd Tükörhegy hozzászólását) Csenger-Zalántól várja, hogy tegyen valamit. Nem fognak semmit tenni, mert ök ERRE KAPTAK FELHATALMAZÁST a ZEMBEREKTŐL.
Legfeljebb majd megmagyarázzák, hogy miért túl késő bármit is tenni. Ezt csinálták a 2001-es átminősítésnél, ezt csinálták a Medicatus botrány idejeén (pedig az a százvalahány lakás piskóta lett volna ehhez képest..), ezt csinálták a Tó-parkkal. És azt kell mondjam, igazuk van, mert újra és újra megválasztják őket, akkor miért ne csinálnák?

Erre szavaztatok, akkor most jó étvágyat hozzá!
9 2010. augusztus 31. kedd, 15:07
névtelen
Rosszul tudod, az édesapja hunyt el, aki korábban két cikluson keresztül polgármester volt.
8 2010. augusztus 31. kedd, 15:01
Tükörhegyi 2
A helyi képviselő, aki tudomásom szerint Dr. Elek Sándor volt, tegnap elhunyt.
7 2010. augusztus 31. kedd, 14:58
Járókelő 2
A helyi képviselő, aki tudomásom szerint Dr.Elek Sándor volt, tegnap elhunyt.
6 2010. augusztus 31. kedd, 12:30
Tükörhegyi
Csenger-Zalán urat is hívjátok el,követelni kell, hogy léptesse vissza a terület képviselőjét aki megszavazta ezt a helyi Sukorót!Még állíthat helyette újat.
5 2010. augusztus 31. kedd, 11:10
Járókelő 2
Ma, azaz 2010.augusztus 31-én este 19.00 órakor tükörhegyi lakógyűlés a törökbálinti művelődési központban! Minden tükörhegyi és törökbálinti lakost várunk, aki nem szeretné, hogy ingatlana értéke a lakótelep megépítési után több százalékkal csökkenjen.
Tiltakozó aláírás-gyűjtés este 7-kor!!
4 2010. augusztus 30. hétfő, 12:19
járókelő
Az építkezés már javában folyik....
3 2010. augusztus 27. péntek, 17:56
Szőke Péter
A témát azért most kellett előásni, mert eddig csak mutyikörökben volt ismert, 1-2 hete derült ki, senki nem tudott róla, mármint a lakosok és civilek közül. Ugyan az információk nyilvánosak, de valjuk be nem sokan olvasgatját az Önkormányzat honlapján a testületi jegyzőkönyveket. Miután kiderült, lépni kellett, mert érvényes építési engedélye van a cégnek, az építkezés bármikor megkezdődhet. Az engedélyt anélkül megadták, hogy bárki is végzett volna hatástanulmányt, vagy széleskörűen tájékoztatta volna a lakosságot, pedig egy ilyen horderejű ügyben ez minimum elvárás lett volna.
2 2010. augusztus 27. péntek, 17:02
Szabó János
Ugyanmár, miért lépnének vissza? Csukáék sem léptek vissza a Tóparkos kenőpénzek után, sőt!!Aki járt akkoriban falugyűlésen láthatta az arany Rolex órás kivitelezőt vagy kit, beszélni majd távozni a húszmilliós kocsijával, persze előtte paroláztak egyet kettőt, nos borítékolható volt a vesztegetés.
Az izraeli Zvi Frank is biztosan szponzorált pár embert a fazékhoz közel.Majd Turai kiad egy rövid nyilatkozatot amiben elhatárolódik az egésztől.Azért érdekes ez a cikk,mármint, hogy a témát épp most kellett előásni.De jobb későn mint soha!
1 2010. augusztus 27. péntek, 12:56
Nincs szükség több átminősítésre
Kérdezzék meg az induló képviselőjelölteket érintettek-e a fenti területekben személyesen vagy családtagjaikon keresztül.Aki igen, már most lépjen vissza.

Hozzászólás

Név:
Hozzászólás:
Copyright © 2012 Törökbálinti újság. Minden jog fenntartva.
Múltunk - jelenünk
Kapcsolódó cikkek

Top!