2012. május 23., szerda

Logo

Címlap Helyi közélet Első kézből… III.

By iNow Web Design

Hungarian English French German Italian Polish Romanian Serbian Slovak
Keresés a hírekben

Első kézből… III. PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Hídvégi Ferencné   
2011. november 17. csütörtök, 10:19
a képviselő-testület október 27-i üléséről

Világítás a TTC pályára – Elektromos mérőhely 2 millióért? – Nincs több pénz a csapadékvíz elvezető hálózat karbantartására – Tervezési költségek az autópályák le és felhajtó ágainak tanulmánytervére – Kerékpáros ügyek

 

Felajánlás a TTC pálya megvilágításának kiépítésére

A TTC Labdarúgó Szakosztálya az Alsóerdősor utcai füves pálya megvilágításával kapcsolatos felajánlás ügyében kereste meg a képviselő-testületet. A VILL-KOR Hungária Kft. térítésmentesen kiépítené a pálya megvilágítását, a ZR-GENERÁL Kft. pedig a villanyoszlopok elhelyezését vállalná. A szükséges földmunkákat az önkormányzatnak kellene vállalni. Az előterjesztés szerint a világítás kiépítése nem a teljes pályára, hanem csak a kapuk előtti rész megvilágítására vonatkozik. A felajánlás értéke mintegy 4 millió Ft, a földmunka  kb. 650 ezer forintba kerülne.

A közel félórás vita során az elfogadásról érdemi döntés nem született, mert számos kérdés még tisztázásra vár. A döntéshozó grémium 11 igen és 1 nem szavazattal úgy határozott, elvi tulajdonosi hozzájárulását adja a térvilágítás megvalósításához. Felkérték Turai István polgármestert, hogy folytasson tárgyalásokat a műszaki tartalom és a forgalmi érték meghatározása, valamint az ÁFA fizetési kötelezettség ügyében. A képviselő-testület a vitás kérdések tisztázása után határoz majd a felajánlás elfogadásának feltételeiről.


Elektromos mérőhely 2 millióért?

A Szent István utca 2. szám alatti - részben önkormányzati tulajdonú – ingatlan mérőit az ELMŰ leszerelte. Az ott működő Városfejlesztő Zrt. kiköltözése után hónapokig senki sem tartózkodott az épületben, a szolgáltató által a postaládába dobott értesítéseket senki sem olvasta, a számlákat nem fizették, ezért került sor a mérőórák leszerelésére. Egy ötgyerekes család vár arra, hogy beköltözhessen az önkormányzati bérlakásba, ezért sürgősen megoldást kell találni az elektromos áram visszakapcsolására. Az önkormányzat így olyan helyzetbe került, hogy van két lakása, amelyben leszerelték az órát és az új bekötés a mostani állapotában nem felel meg a szabványoknak, ezért vagy megfinanszírozzák a csoportos mérőhely kialakításának összes költségét, vagy a két önkormányzati lakásban nem lesz áram.

Az épület egyébként helyi védelem alatt áll, az sem mindegy, milyen módon oldják meg a mérőhelyek kialakítását. A 2 millió forintot többen is brutálisnak tartották, az összeg kizárólag a szabványos csoportos mérőhely kialakítására vonatkozik.

A képviselő-testület 11 igen szavazattal úgy határozott, hogy jóváhagyja a csoportos mérőhely kialakítására vonatkozó javaslatot, a szükséges összeget az idei költségvetés pénzmaradvány előirányzatáról biztosítja. Felkérték a jegyzőt, hogy vizsgálja meg az önkormányzati bérlemények közműellátásával kapcsolatos számlázási és mérőhely megszüntetési-, újra installálási gyakorlatot és tegyen javaslatot az önkormányzat számára legelőnyösebb megoldására, átalakítására.  A jegyzőt arra is felkérték, vizsgálja meg, hogyan kerülhetett sor a jelenlegi helyzet kialakulására, terhel-e valakit személyi felelősség a hivatal állományából.


A csapadékvíz elvezető hálózat javítása

Az önkormányzati tulajdonú csapadékvíz elvezető rendszer tisztítására, felújítására és karbantartására május végén nyílt pályázatot hirdetett a képviselő-testület. A nyertes ajánlattevővel, a Közmű-Plan Kft-vel a június 20. és november 15. közötti időszakra kötöttek szerződést a pályázati kiírásban szereplő munkák elvégzésére. A költségvetésben erre a célra 8 millió forintot terveztek, azonban a halaszthatatlannak tartott feladatok elvégzése az előterjesztés készítője szerint bruttó 24 millió 520 ezer forintba kerülne, ezért további 16 millió 520 ezer forint biztosítását kérték a testülettől. Személyeskedésektől sem mentes vitát követően a testület úgy határozott, az idei évre vonatkozó keretösszeget nem emeli meg. Az is kiderült, hogy a számlázás az elvégzett munkák tekintetében még nem teljes körű, úgy hogy az előterjesztésben szereplő és még az idén elvégzendő munkákra egyetlen forint sem maradt. A felmerült feladatokat a következő évi beruházási munkák tervezésekor gondolják majd újra. Bár a kívülállók számára nem teljesen világos, hogy miből fogják finanszírozni ha „elfogyott” az idei 8 milliós keretösszeg, arról is szavazott a grémium, hogy tekintettel a jelenlegi készültségi fokra az alábbi feladatokat még az idei évben kérik elvégeztetni:

1. Kastély utca – Nemzetőr utca sarkánál a homokfogó befogadó nyílás-bővítés, vízterelő szegélykő építés.

2. Kazinczy utcai zárt csatornáknál csőmosások elvégzése.

3. József Attila utcai zárt csatorna és áteresz-tisztítások.

4. Vasút utcai patakszelvénynél a kimosódás megerősítése terméskővel.

5. Széles utca – Őrház utcai torkolatánál csőátmosás elvégzése.

6. A TTC edzőpálya feletti erdei útnál kerüljön helyreállításra a régi száraz-záportározó.


Tervezési költségek az M0 – M7 le és felhajtó ágainak tanulmánytervére

A képviselő-testület még 2009-ben úgy döntött, hogy Érd gesztorságával jöjjön létre egy olyan tervezési szerződés, amely bemutatja, hogyan lehet újabb le és felhajtó forgalmi ágakkal kapcsolatot teremteni az autópályákkal. A döntést az Érdről érkező átmenő forgalom minimalizálása tette szükségessé. A le és felhajtóágak megépítése azért is vált sürgetővé, mert a szomszéd városban megkezdődött csatornaépítés és az M7-es autópálya környezetében a lezárások miatt jelentős torlódás várható. Ezek elkerülése érdekében az ottani autósok várhatóan a törökbálinti utakat választják, ami tovább növeli a már ma is jelentős forgalmat. A 2009-es döntés szerint a tervezési díj felét a helyi önkormányzat vállalta. A képviselők egyhangú igent mondtak az 1 875 000 forint kifizetésére a tervezői szerződést megkötő Érd és Térsége Szennyvízelvezetési és Szennyvíztisztítási Önkormányzati Társulás által kiállított számlára. Megismerték a Törökbálintot érintő le és felhajtó ágak engedélyezési tervei elkészítésének fontosságát, a tervezéshez szükséges 9 062 500 forintot az idei pénzmaradvány célú tartalékból biztosítják. A polgármestert felhatalmazták az engedélyezési tervek elkészítésére kötendő szerződés aláírására.

A hozzászólások során Géczy Krisztián arról beszélt, nyilván a települést érintő egyik legnagyobb probléma az Érdről érkező átmenő forgalom. A tervezési költségeket az érdekeltség arányában kell megosztani, így a szomszéd városnak nagyobb részt kell vállalni. Turai István úgy vélte, Érd már jelentős költségeket vállalt eddig is, ezért ilyen arányú a megosztás. Törökbálintnak előre meg kell finanszírozni a költségeket. Csuka Attila nem igazán értette, mit is kell Törökbálintnak előre megfinanszírozni. Elek Sándor válaszában elmondta, amennyiben nem jön elég gyorsan az állami támogatás, a két településnek kell állni a tervezési költségeket. Géczy Krisztián hangsúlyozta, egyetért az előfinanszírozással, szerinte a jelenlegi kormányzat meg fogja téríteni az önkormányzatnak.


Kerékpáros ügyek

Tavaly áprilisban a testület döntött az alternatív kerékpárútvonal megvalósíthatósági tanulmánytervének megrendeléséről. A terv még tavaly decemberben elkészült, ezt követően azonban több, a megvalósíthatóságot érdemben befolyásoló állásfoglalás érkezett a tervezőhöz, aki ezeket később juttatta el az önkormányzathoz. A testület az alternatív kerékpárút megvalósíthatóságának tanulmánytervét elfogadta, valamint a beruházásokért felelős alpolgármestert és a főépítészt egyeztetésekre kérte. A tanulmánytervben ismertetett műszaki alternatívákról csak a sikeres egyeztetéseket követően, a kistérségi kerékpárút illetve a pályázati lehetőségek figyelembe vételével döntenek.

A témához kapcsolódóan Fernengel András Törökbálint kerékpáros közlekedésének vizsgálata címmel nyújtott be előterjesztést. Lényege, hogy minimális beruházási igénnyel mit lehet tenni a helyi kerékpáros közlekedés feltételeinek javításáért. Szakemberek szerint célszerűbb és gazdaságosabb közlekedéstechnikai, forgalomtechnikai eszközökkel, kis beruházási igényű tárolók elhelyezésével, segítő szolgáltatásokkal és népszerűsítéssel segíteni e közlekedési lehetőség terjedését. A Kerekdomb Egyesület kerékpáros munkacsoportja felajánlotta segítségét a jelenlegi állapot felmérésében és tapasztalataikat felhasználva javaslatokkal támogatják  a helyi koncepció kidolgozását. Ennek eredményeként az eredeti elgondolásokhoz képest töredékes forrásigényű, de hatékony fejlesztések valósulhatnak meg. A képviselők – Csuka Attila kivételével – támogatták azt a javaslatot, miszerint bruttó 375 000 forintért kérjék fel a Magyar Kerékpáros Klubot a törökbálinti kerékpáros koncepció elkészítésére.


 
Kérjük, hogy regisztráljon vagy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni ehhez a cikkhez.
Hozzászólások (64)
64 2011. december 15. csütörtök, 21:17
szatócs
Erre egyszerű a válasz. Csak ami a saját érdekét szolgálja.
63 2011. december 15. csütörtök, 20:21
csssss
A Csuka egyáltalán mit támogat? ( az olyan dolgokon kívül, ami a saját anyagi jólétét szolgálja)
62 2011. november 27. vasárnap, 11:49
zsiguci
Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket. A lényege: a "fő sodrattól" eltérő gazdaságpolitikát a piacok keményen megbüntetik.
61 2011. november 26. szombat, 12:58
Csak úgy mondom
A csütörtök esti bóvliba sorolás legvégső oka minden bizonnyal a 6 banknál és 1 lakástakarék-pénztárnál tartott szerdai - kartell gyanúja miatti - házkutatás volt.

És az előzmények?

1. A magánnyugdíjpénztári befizetések államosítása;

2. A végtörlesztés

3. A fantazmagóriás gazdaságpolitika és kommunikáció (pl. IMF)

Erről miért nem beszél senki?

Itt Törökbálinton nem ugyanez valósul-e meg helyi szinten?
60 2011. november 25. péntek, 13:11
zsiguci
Ez butaság.Ezt senki sem akarta hallani, sőt szó sem volt róla, nem volt választási téma.Az , hogy a Fideszre szavaztam,nem jelenti azt, hogy minden döntésükkel egyetértek, főleg azokkal, amiket a választásuk után másfél évvel hoztak!Gondolom ennyi kritikát megengedhetek magamnak , mint választópolgár.lehetett volna sokkal jobban is csinálni.De mivel én nem vagyok döntési pozícióban, csak a kritika marad. (A gyerekemre is rászólók ha hibázik.) Az én szavazatom "jelképes" visszavonása Csengernek szól, és az általa ide szabadított helyi nem tudom minek nevezzem "képviselőkről" Ettől, én még jobboldali maradok. (nem vagyok egy szervilis alkat)
59 2011. november 25. péntek, 12:45
osztjónapot
zsiguci,
azért kellett, mert a sok fülkeforradalmár ezt akarta hallani. Köztük te is, aki ma már a fideszre nem (vagy mégis?) adott szavazatodat akár írásban is visszavonnád.
58 2011. november 25. péntek, 12:14
zsiguci
Utáljuk az IMF-et, rendben van.
DE MIÉRT KELLETT EZT AZ ARCUKBA ORDÍTANI?????????????????
57 2011. november 25. péntek, 10:53
Vége Viktor
Bóvliba sorolták le Magyarországot

Index

2011. november 24., csütörtök 23:45 | [8 órája frissítve]

|



Csütörtök éjjel a Moody's hitelminősítő a befektetésre már nem ajánlott Ba1 kategóriába sorolta le Magyarországot. A Moody's szerint egyre bizonytalanabb, hogy az ország képes-e teljesíteni középtávú céljait, a sok negatív tényező gyengíti a kormány pénzügyi erejét és csökkenti sokktűrő képességét. A forint gyengüléssel reagált az IMF-fel való együttműködési szándék múlt heti bejelentése után némileg meglepő hírre.
.....
A Moody's döntésének idején a csütörtök napközben 310-311 forint környékén mozgó euróárfolyam 314 forint fölé emelkedett. A svájci frank 255 forintnál állt, a dollár kicsivel 235 forint fölött. A forint november elején 317,72 forintos euróárfolyamon történelmi mélypontra zuhant, és bár az IMF-fel való tárgyalás hírére átmenetileg visszaerősödött 305 forintos euró környékére, ott nem tudott stabilizálódni, és a napokban már ismét 310 forint fölött mozgott az euróár a devizapiacokon.
56 2011. november 25. péntek, 10:22
füstadót is
A KSH nemrég megjelent hitelesekről szóló kiadványából kiderül, 2011 tavaszán a háztartások 45 százalékának volt valamilyen hiteltartozása, több mint 800 ezer háztartásnak egy, közel 500 ezernek kettő, közel 400 ezer háztartásnak pedig három vagy több.

Ami a különböző hitelfajtákat illeti, több mint 700 ezer háztartásnak van jelzálogalapú hitele, amelynek 80 százalékát lakásvásárlás céljából vették fel.

ADÓT NEKIK? MÉG?MÉG MÉG,SEMMI NEM ELÉG!
55 2011. november 25. péntek, 08:01
zsiguci
Ettől még megy az élet tovább.Mivel egyik párt jelöltjére sem fogok szavazni, olyan választási matematika nem létezik.Ez egy fikció, aztán elsülhet így is, meg úgy is.Végül annak alapján fog mindenki szavazni amit a zsebe diktál, és most azt diktálja, hogy az utolsó vagyonunkat (lakás) próbálják elszedni, apránként. És ebben nem különbözik sem Gyurcsány,sem Bajnai sem Orbán sajnos.
54 2011. november 24. csütörtök, 21:37
patakparti
Nos itt lehet majd átlépni a Rubicont Lázár frakcióvezető úr beterjesztett új törvényjavaslata alapján.
(http://www.parlament.hu/irom39/05006/05006.pdf)

"Pest megye
01 . számú országgyűlési egyéni választókerület
Rövidítése : Pest 01 . OEVK
Székhelye: Érd
Területe:
1. Diósd
2. Érd
3. Pusztazámor
4. Sóskút
5. Tárnok
6. Törökbálint

02. számú országgyűlési egyéni választókerület
Rövidítése : Pest 02. OEVK
Székhelye: Budaörs
Területe:
1. Biatorbágy
2. Budajenő
3. Budakeszi
4. Budaörs
5. Herceghalom
6. Nagykovácsi
7. Páty
8. Perbál
9. Piliscsaba
10.Pilisjászfalu
11.Pilisszentiván
12.Remeteszőlős
13.Solymár
14.Telki
15. Tinnye
16.Tök
17. Zsámbék"

Azaz a Budavidék déli, középső és északnyugati része egybekerült s mi törökbálintiak Érd árnyékába.

Ha Százhalombattát keresné valaki (korábban Diósd, Érd és Százhalombatta volt egy választókörzetben), akkor az menjen át a Csepel-szigetre (híd híján persze csak a komppal).

Nincs itt kistérség, nincsen járás, választási matematika van...
53 2011. november 24. csütörtök, 11:41
Hátha
Ehhez át kell kelni a Rubiconon, tehát balos, jobbos módon gondolkodó szervezeteknek (nem a pártokra gondolok) és valóban független embereknek le kell tudni ülni és közösen gondolkodni a jövőről.
52 2011. november 24. csütörtök, 10:07
zsiguci
Azt kell mondjam:egyetértek.
51 2011. november 24. csütörtök, 09:50
Esély?
"Rekordarányú választói passzivitás, a Jobbik erősödése és Orbán Viktor népszerűségvesztése – többek között ez olvasható ki a HVG megbízásából készített Medián-felmérésből.
A tendenciák már egy ideje a lakosság fokozódó elégedetlenségét jelezték, szeptemberre azonban a kiábrándultság a korábbiaknál is súlyosabb jelekben mutatkozott meg. Már önmagában az is sokat elárul a magyarok jelenlegi hangulatáról, hogy abban az elméleti esetben, ha mostanában választást tartanának, a jogosultak mindössze 40 százaléka járulna az urnákhoz. A részvételi hajlandóság már lassan egy éve 50 százalék alatt alakul, de a mostanihoz fogható passzivitást 1991 vége óta nem mért a Medián. A választások utáni hetekhez képest a 30-49 éves korosztály fordult el a legnagyobb arányban a politikától: körükben szinte a felére (67-ről 36 százalékra) esett az aktív szavazók aránya. Ráadásul tovább rontja a képet, hogy a lakosság 36 százalékának nincs pártpreferenciája, sőt, még a választási részvételüket biztosnak gondolók közül is minden ötödik nem támogat egy pártot sem."

Csak a pártok feletti összefogás hozhat változást, önkormányzati szinten mindenképpen! A jobb és a baloldalból kiábrándult embereknek együtt kell a kezükbe venniük a sorsunkat. Nincs más megoldás!
50 2011. november 24. csütörtök, 08:24
zsiguci
Mi baj ? Talán dicsértem valaha is? Vagy jobboldaliként tilos bírálnom sőt kötelező egyetértenem vele?
49 2011. november 23. szerda, 19:48
osztjónapot
zsiguci, 2011. november 22. kedd, 18:23
> Ha Csenger ezt megszavazta,visszavonom a rá adott
> szavazatomat.Írásban.Akar valaki csatlakozni?

zsiguci, 2011. november 23. szerda, 08:10
>Nekem nem Csengerem. Mindig alkalmatlannak
>tartottam közfunkcióra,és igazam lett. Ahogy a
>sameszait kiválogatta (Elek) a egyenesen
>felháborító.

hogy nem szakad rá a magasságos szerver.. Kicsit zavaros a srác... Vagy csak gyors pálfordulat ;-)
(Elnézést kérek a Pál keresztnevű olvasóktól...)
48 2011. november 23. szerda, 10:35
zsiguci
És még mielőtt valaki nem értené:kifejezetten a lakáscélú ingatlanokra gondolok.
47 2011. november 23. szerda, 10:05
észre vétel
a hozzászólások időpontjából úgy látom, a szerver még a nyári időszámítás szerint üzemel...
46 2011. november 23. szerda, 09:48
zsiguci
Miért olvasol felületesen? Az ingatlanadóról írok. TÖKMINDEGY mekkora adóval terhelem a , ha egyszer nem tudunk fizetni! Ebben az összefüggésben TÖKMINDEGY, hogy 1,5 % az adó (bajnai) vagy 3% az adó (orbán)az ingatlanokra.Gusztustalan és gyalázatos.
45 2011. november 23. szerda, 09:30
Szomorú
zsiguci!

Tök nem mindegy, mert a meg nem fizetett adó az ingatlanra terhelhető, ezért még az örökösön is behajtható.
44 2011. november 23. szerda, 09:26
Szomorú
Csenger megkeverte az bizonyos anyagot maga körül mindenhol, és engedte Törökbálintot kifosztani. De legalább a saját karrierjét biztos megoldotta. Kíváncsi leszek milyen jól fizető pozícióban fog felbukkanni 2014 után.
Ránk csak jó-barátját eleksanyikát hagyta emléknek. No meg mínusz 2,4 milliárdot.
43 2011. november 23. szerda, 08:10
zsiguci
K. Vissza Bajnait. Pontosan értettem amit írtál. Te nem értetted amit én. Tökmindegy, hogy ahol nem tudnak egy forintot sem többet fizetni száz vagy ezer forintot terhelnek ki. Egyet sem tud fizetni.
Másodszor. Nekem nem Csengerem. Mindig alkalmatlannak tartottam közfunkcióra,és igazam lett. Ahogy a sameszait kiválogatta (Elek) a egyenesen felháborító.
Most ezzel az ingatlanadóval az emberek UTOLSÓ vagyonát veszik el.ELÉG EBBŐL!
42 2011. november 23. szerda, 07:21
másik bálinti
Kedves Állat!

Amit leír, az 'nem kicsit, nagyon' demagóg - 50%...
anélkül, hogy bárkit védenék, Ön az állam, az egészségügy, az oktatás, az igazságszolgáltatás, a tűzoltók, a rendvédelem, (hirtelen csak ennyi) fenntartására fordított összegről, mintha nem halott volna!! és végül, de tényleg nem utolsó sorban: a nyugdíjakat is az Ön által említett 50%-ból kell fizetni!
41 2011. november 22. kedd, 23:20
Állat
Ja még valami:
Ezen a helyzeten csak egy polgárháború tud segíteni, ekkor van csak lehetőség átrendeződésre és időlegesen ekkor kerül minden arra helyre, ahová való. Amit 90-ben nem vívtunk meg, az még miránk vár! Senki nem fogja helyettünk a helyére tenni a dolgokat. Sajnos iszonyú sok bújtatott, és felesleges állás van a magyar közigazgatásban, úgy állami szinten, mint önkormányzati szinten. Most ki merem jelenteni, hogy a teljes foglalkoztatott állomány 65%-ra nincs szükség. Mondjuk úgy, hogy Ők az egyik ingyen élő csoport. A másikat nem kell ecsetelnem...
40 2011. november 22. kedd, 23:10
Állat
Szerintem mindenki számára bizonyossá válik lassan. hogy átkúrtak minket, nem kicsit.... Nagyon! Még néhány hónap és a bizonytalan szavazókkal átlépjük a kritikus tömeget 65%, amivel már akár utcai harcokat is nyerni lehet a leigázókkal szemben. Nem félnek a kritikus tömegtől?

XI. század kész átverése zajlik, embereket tesznek földönfutóvá, az ellehetetlenülésbe kergetve. Ez nem ember irtás???

Az agyon adóztatás egy bizonyos körnek az elemi érdeke, mert csak így biztosíthatja a maga fenntarthatóságát. Tehát van az "állam" aki szolgáltatja nekem azt, hogy adózhatok, és vagyok Én, aki igénybe veszi ezt, ha nem akarod igénybe venni akkor küldik rád az APEH-ot.

Az az érdekes, hogy nincs még egy állat a földön az emberen kívül, aki nem tudja tisztességesen felépíteni a saját házát banki kölcsön nélkül élete folyamán. A madár fészket rak minden évben, a róka üreget ás stb... és mindent egyedül, nem megy a szomszéd rókához, hogy megásassa vele saját üregét, vagy a madár a fészkét rakassa.

Nem úgy mint az állam, elveszi tőled a javaidat, azért, hogy a védőszárnyai alatt lévő maroknyi tömegnek a házát, a jólétét Te hozd össze. A fizetésedből leadóztál nem keveset, és bármire költesz a pénzedből, mondjuk építesz, étkezel stb... azonnal még 25%-ot elvesznek adó formájában újra.

Kicsi ráközelítéssel megkeresett 100 forintodból 50-et csak és kizárólag más gyarapodására fordítasz, ahelyett, hogy saját házad megépíthetnéd banki kölcsön nélkül. Az ingatlan adó már csak ráadás, az adó adóztatása. ki tudja hanyadik hatványon....

Kíváncsi vagyok meddig lehet ezt még bűntettlenül véghezvinni.
39 2011. november 22. kedd, 22:06
Vissza Bajnait
Van egy javaslatom zsiguci!

Hívd fel a Csengered és kérdezd meg tőle hogy komolyan gondolták-é a Parlamentben ezt az eszméletlen adózást, a 440 ft-os gázolajat, az ebadót, Áfa emelést, jövedéki adó emelést meg a többit amit eddig elkövettek!
Két dolog is érdekelne: 1. a válasz
2. Egyáltalán szóba áll-e veled
38 2011. november 22. kedd, 21:54
Vissza Bajnait
zsiguci!
Kiemeltem a lényeget hogy megértsd!

"Az azóta kormányra került párt 2012-ben az akkor megbuktatott ingatlanadó tízszeresét szeretné megszavaztatni."

A Fidesz ellenzékben és kormányon teljesen mást csinál, és totálisan becsapta az embereket!

Orbán és Gyurcsány között nincs már különbség!
37 2011. november 22. kedd, 19:58
zsiguci
Azért ne ess túlzásba Bajnaival. A lakáscélú ingatlanokat úgy gondolom nem szabad adóztatni. Semmilyen bevételt nem hoz, csak költséget visz.Ha MEG BÉRBE ADJA VALAKI , AKKOR FIZET ADÓT.
36 2011. november 22. kedd, 19:19
Vissza Bajnait
"A 2009-es adót bevezetése után agresszív módon támadta az akkor ellenzékben lévő Fidesz, majd az Alkotmánybíróságon meg is buktatta. Az azóta kormányra került párt 2012-ben az akkor megbuktatott ingatlanadó tízszeresét szeretné megszavaztatni."

Így teljes az idézet!
35 2011. november 22. kedd, 19:15
Vissza Bajnait
"Az adócsomag tervezetébe került 3 százalék nagyjából tízszeres értéke a Bajnai-kormány 2009-es sávos ingatlanadójában szereplő kulcsoknak. Ebben 3 ingatlan-értéksáv szerepelt: 30 millió forintig 0,25 százalékot, 30 és 50 millió között 0,35 százalékot, illetve 50 millió fölött 0,5 százalékot kellett volna befizetni. Rengetegen kaptak volna mentességet: azoknak, akinek például csak egyetlen ingatlanja van, és annak forgalmi értéke nem haladja meg a 30 millió forintot, nem kellett volna az adót befizetni."
34 2011. november 22. kedd, 18:53
Tudós
Csenger már lesajnálja az egészet. Úgy halottam, hogy 2014-ben nem indul. Nem fér bele a 200 fős parlamentbe.
33 2011. november 22. kedd, 18:23
zsiguci
Ha Csenger ezt megszavazta,visszavonom a rá adott szavazatomat.Írásban.Akar valaki csatlakozni?
32 2011. november 22. kedd, 18:17
zsiguci
http://hir.ma/vezeto-hirek/gazdasag-vezeto-hirek/ingatlanado-2012-mire-szamitsunk/5292

És még néhány vélemény.
31 2011. november 22. kedd, 16:41
Nutria
Majd kiállnak 2014-ben az agyon adóztatott választóik elé és azt mondják: szavazz rám!
30 2011. november 22. kedd, 16:10
Béci
Elek lemond tiltakozásul? Vagy Hajdu? Vagy Géczy? Na ne röhögtess!!!
29 2011. november 22. kedd, 16:07
Nem kéne lemonnyani?
A szabadságharcban elvérzünk. Ezt ígérted Viktor?
Vajon nem kellene az önkormányzatokban a fideszes képviselőknek tiltakozni? Vagy lemondani?
28 2011. november 22. kedd, 15:38
ÉB RESZTŐ!!!!!!!!
Törökbálintot illetően :
1.Az eddig kivetett lakáscélú ingatlanokat érintő adó egyrészt négyzetméter alapú volt, másrészt még tartalmazott mentességet 200 m2-ig. Az új törvény szerint az adó alapja a FORGALMI érték 3% lehet, ami NAGYSÁGRENDEKKEL nagyobb!
Például:2011.év: egy 100m2 lakáscélú ingatlan most adómentes.
2012.év egy 100m2 lakáscélú ingatlan adója (250Eft átlagos m2 ár mellett) 1%adó 250000 ft/év 2%adó 500000Ft/év 3%adó 750000Ft/év

2. Ki fogják vetni, mert bármikor előállítható olyan helyzet, hogy ki kelljen vetni.(Például, addig nem kaphat egy önkormányzat semmilyen hitelt,fejkvótát stb., ameddig a rendelkezésére álló adók teljes mértékét be nem szedte.)
27 2011. november 22. kedd, 14:49
zsiguci
Plussz, a kormány nem vethet ki semmilyen adót, az az Országgyűlés joga, bátran meg lehetett ígérni.Gabika meg nem tudja mit beszél."Szeretnék mindenkit megnyugtatni, nem lesz ingatlanadó. (...) Praktikusan ez azt jelenti, hogy az idei évhez képest, a tavalyi évhez képest az ingatlanadó területén az égvilágon semmilyen változás nem lesz" - fejtette ki a szóvivő.Ez ténykérdés.

Szerintem kezdhetjük megszervezni a tiltakozást, ha egyszer elkezdik beszedni, akármilyen kis mértékkel, onnan nincs megállás.Ha meg nem tudjuk fizetni, jelzálogként bejegyzik, aztán volt ingatlan nincs ingatlan.
26 2011. november 22. kedd, 14:07
Anyád
A kormány nem vezet be ingatlanadót. Egyszerűen olyan helyzetet teremt, hogy az önkormányzatoknak ne legyen más lehetőségük, mint hogy sarcolják a lakosaikat.

Undorító!!!!
25 2011. november 22. kedd, 12:58
nem lesz ingatladó
Sem a kormány, sem pedig a Fidesz-frakció nem támogatja ingatlanadó bevezetését - jelentette ki a Fidesz szóvivője pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.

Selmeczi Gabriella azt mondta: az egész ingatlanadóügy mögött az áll, hogy "az MSZP szeretné, ha lenne központilag kivetett és központilag beszedett ingatlanadó". Megjegyezte, a szocialisták ezen "szándéka" nem új, ugyanis 2009-ben az MSZP és az SZDSZ szavazott a központi ingatlanadóról, amelyet végül azért nem sikerült bevezetni, mert az Alkotmánybíróság nem találta helyesnek, majd az Orbán-kormány hatályon kívül helyezte.

"Szeretnék mindenkit megnyugtatni, nem lesz ingatlanadó. (...) Praktikusan ez azt jelenti, hogy az idei évhez képest, a tavalyi évhez képest az ingatlanadó területén az égvilágon semmilyen változás nem lesz" - fejtette ki a szóvivő, aki szerint "az MSZP már megint hazudott, és az a szomorúbb, hogy az LMP is felvette ezt a szokást", rémhíreket terjesztenek országszerte, riogatnak - mondta.


Ehhez képest volt ingatlanadó (építményadó). A mostani változás pedig a mértékét növeli. Eddig ugyebár Törökbálinton a lakóingatlan 200 m2 feletti része adózott tán 800 Ft-al, most az egész ingatlan forgalmi értékének 3 % kivethető.Nagyságrendi különbség!
24 2011. november 22. kedd, 11:27
zsiguci
Ez lett az “ingatlanadóból”: települési adó, építmény- és telekadó. Mi, hogyan változik?

Cikket írta : Farkas Tibor Rajta 2011. november 22. kedd

A Magyar Országgyűlés tegnap megszavazta a T/4662. számú törvényjavaslatot az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról. Ennek IV. fejezete tartalmazza a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosítását is. E szerint a települési önkormányzatok a helyi önkormányzati adók – pl. építményadó – mellett települési adó(ka)t is kivethetnek. A törvénymódosítás ezzel az önkormányzatok mozgásszabadságát növeli meg úgy, hogy lehetővé teszi olyan adónemek bevezetését is, amelyek szabályait a helyi adótörvény tételesen nem tartalmazza. Ezek az adók lesznek az ún. települési adók. Szakértők szerint a Kormány ezzel kompenzálja azt, hogy az állam egyes feladatokat a forrásokkal együtt elvon a településektől. Azonban a Kormány korlátokat is állít, hogy elkerüljék a túladóztatást. Ráadásul az önkormányzatok magánszemélyek esetén korlátlan mentességet, illetve kedvezményt határozhatnak meg.
Kik mentesülhetnek a települési adó alól?

Természetesen az önkormányzatok döntik el, hogy élve a lehetőséggel kivetnek-e települési adót vagy sem. A törvénymódosítás azonban előre meghatározza azok körét, akik mentesek az esetlegesen kivetett települési adó alól, illetve annak mértékét is szabályozza. Így települési adó nem állapítható meg a jövedelemre, az adózás előtti eredményre, az árbevételre, valamint a Magyar Állam, a költségvetési szerv, az egyház és a közszolgáltató szervezet terhére. Mindemellett a vállalkozó által fizetendő települési adó nem haladhatja meg a vállalkozó helyi iparűzési adójának összegét. (Vagyis az adóévben fizetendő települési adó összege csökkenti az adóévi iparűzési adó összegét.) A módosítás korlátként azt is rögzíti, hogy az adózó települési adóterhe az előző évi adóteherhez képest legfeljebb 20%-kal emelkedhet. Ha pedig az önkormányzat első ízben vezet be települési adót, akkor annak összege nem haladhatja meg a 10 ezer forintot.
Változik az építmény- és telekadó is!

A módosítás foglalkozik az építmény- és telekadóval. Ez esetben az adó nem lehet magasabb az ingatlan [1] forgalmi értékének (az illetékekről szóló törvény alkalmazásával megállapított forgalmi érték) 3 %-ánál. Ha az adó összege ennél magasabb, akkor a 3%-át meghaladó adó összegét nem kell megfizetni. Emellett kiterjesztik a telekadó hatályát a külterületi, nem termőföldként nyilvántartott földrészletre, továbbá az épületnek nem minősülő építménnyel (például úttal) lefedett földrészletre. Ugyanis az eddigi szabályozás arra ösztönözte a telektulajdonost, hogy csökkentse a zöldfelületet, betonozza, aszfaltozza le telkét, mert ez esetben nem kellett telekadót fizetnie – áll a módosítás indoklásában. Továbbra sem kell telekadót fizetni a külterületi termőföld, valamint a belterületi – mezőgazdasági művelés alatt álló – termőföld után. Külterületi tanya esetén a tanyához tartozó földrészlet után szintén nem kell adót fizetni, ha mezőgazdasági művelés alatt áll. Emellett nem adóköteles a közút és a vasúti pálya, valamint a vasúti pálya tartozéka által lefedett földterület sem. Ha a telken lévő épületet lebontják vagy az megsemmisül, akkor az adókötelezettség a főszabálytól eltérően a félév első napján keletkezik (az építményadó-kötelezettség ezzel egy időben megszűnik).
Megszűnő és fennmaradó mentességek a telekadó esetében

A telekadó tekintetében megszűnik az építési tilalom alatt álló telek 50%-ának mentessége, amit a jogalkotó úgy magyaráz, hogy a tilalom alatt álló telek is vagyoni értéket képvisel. Továbbá megszűnik a helyi és helyközi tömegközlekedést lebonyolító telek adómentessége, mert ezen szervezetek – közszolgáltató szervezetként – egyébként is feltételes helyi adó mentességet élveznek. Emellett megszűnik még az építményadó-mentes épületet tartalmazó telek mentessége. De ezután adót kell fizetni az épülethez, építményhez, nyomvonal jellegű létesítményhez tartozó védő (biztonsági) övezet után is, mert a védőövezet nem jelenti azt, hogy a telek, telekrész ne lenne hasznosítható – áll az indoklásban. Fennmarad ugyanakkor az erdő művelési ágban lévő belterületi telekrész és az épület, épületrész rendeltetésszerű használatához szükséges telekrész mentessége. Ez utóbbi területrész – a hatályos szabályokkal egyezően – az épület, épületrész hasznos alapterületével egyezik meg.
Megszűnő mentességek az építményadó esetén

Az építményadó tekintetében megszűnik a gyógy- vagy üdülőhelynek nem minősülő kistelepülésen fekvő komfort nélküli lakásból 100 m2 mentessége, tekintve, hogy az önkormányzatok mentesíthetik ezen ingatlanokat. Szintén megszűnik a szociális, egészségügyi, gyermekvédelmi, illetőleg nevelési-oktatási intézmények céljára szolgáló helyiségek mentessége, mert – ahogy a törvény magyarázata szól – ez a mentesség kizárólag az ilyen intézményeket profit-orientáltan működtető szervezetek számára jelent előnyt, ami indokolatlan, hiszen az adó fedezetét az üzleti tevékenység jelenti. Azonban az állami-önkormányzati fenntartású intézményeket magában foglaló épületek után a jövőben sem kell adót fizetni.
Adózók köre és mentesség

A törvény hatálya kiterjed a magánszemélyre, a jogi személyre, a jogi személyiség nélküli gazdasági társaságra, egyéb szervezetre, illetve a magánszemélyek jogi személyiséggel nem rendelkező személyi egyesülésére. Ellenben adómentességet élvez valamennyi helyi adó alól a társadalmi szervezet, az alapítvány, a közszolgáltató szervezet, a köztestület, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár és – kizárólag a helyi iparűzési adó vonatkozásában – a közhasznú, kiemelkedően közhasznú szervezetnek minősülő nonprofit gazdasági társaság. A mentesség abban az évben illeti meg az adóalanyt, amelyet megelőző adóévben folytatott vállalkozási tevékenységéből származó jövedelme után sem bel-, sem külföldön adófizetési kötelezettsége nem keletkezett.
Feltételes helyi adómentesség

A módosítás rendelkezik azokról a szervezetekről is, amelyeket ún. feltételes helyi adómentesség illet meg. Ez valamennyi helyi adóra vonatkozó mentességet jelent abban az esetben, ha az adott szervezetnek (pl.: társadalmi szervezet, alapítvány, köztestület, ún. közszolgáltató szervezet) az adóévet megelőző évi jövedelme után nem keletkezett társasági adófizetési kötelezettsége. A módosítás ugyanakkor a feltételes mentesség hatályát leszűkíti az építmény- és telekadóban azokra az ingatlanokra (épület és telek), amelyek csak és kizárólag az adott szervezet alapító okirata, alapszabálya szerinti alaptevékenység kifejtésére szolgálnak. Nem jár tehát mentesség például az alapítvány, közszolgáltató szervezet (pl. MÁV, Volán) bérbe adott épülete, ingatlana után. A jelenleg feltételes helyi adómentesként definiált közhasznú szervezet már nem létezik, a költségvetési szervnek nem minősülő nevelési-oktatási intézmény mentességét pedig semmi sem teszi indokolttá. Ezért ezen szerveket a jövőben már nem illeti meg ez az adóelőny – magyarázza a jogalkotó a módosítást.
Kibővítik az adófelfüggesztést

A lakás [2] utáni építményadót illetően az idős és elesett (65. életévét betöltött vagy legalább 67%-ban rokkant) emberek az ún. adófelfüggesztés jogintézményével élhettek eddig is. Ez azt jelenti, hogy – kérelmük alapján – nem kell az adót esedékességkor megfizetniük, az adóösszeg és annak kamatai erejéig azonban az adóhatóság jelzálogot jegyeztet az ingatlanra. Az elhalasztott adót csak akkor kell megfizetni, ha az adóalany a lakást eladja, vagyoni értékű joggal megterheli. Az adóalany halála esetén a jelzáloggal biztosított adó és a felhalmozott kamatok az örököst terheli. A módosítás most az adófelfüggesztés lehetőségét kiterjeszti a magánszemély kommunális adójára is.
23 2011. november 22. kedd, 10:43
admin

Osztályzatok a bizonyítványban:
http://varosatyak.hu/hun/sa_onkormanyzati_kepviselok/i_torokbalint_3272/t_
T%C3%B6r%C3%B6kb%C3%A1lint%20k%C3%A9pvisel%C5%91i/index.html
1: elégtelen 5: jeles Turai: 2.11/5 Albert: 1.92/5 Csuka: 2.25/5 Elek: 1.29/5 Fernengel: 2.75/5 Géczy: 1.65/5 Gyarmati: 1.85/5 Hajdu: 1.38/5 Hámoriné: 1,46/5 Kiss: 1.9/5 Palkóné: 1.1/5 Rothauszkyné: 1.85/5 Hárman kaptak elégségest, a többiek bukásra állnak. Ja, és Csenger-Zalán: 1.82/5, mint országgyűlési képviselő... Nem túl izmos eredmények.

22 2011. november 21. hétfő, 19:52
csak utánaszámoltam
Én öt mérőhellyel számoltam, olvasd el figyelmesen. Mondjuk konkrét terv nélkül mi a bánatról adtak be ajánlatot? Vágyakról?
Kábelfogadó és NKI szekrény ez ugyanaz a funkció, ha sinen osztod szét akkor NKI is a főbizti. Ebből egy kell, ez a méretlen ág, közvetlenül az oszlopról. Ezt a három fázist osztják ezek szerint hét mérőhely felé, ez nagyjából 30 méter vezeték, vagy sín ezek szerint.Semmilyen NKI sor nincs, a mérők alatt van 3 automata még szintén a méretlen oldalon, ez látja az egyedi mérőhely védelmét. A lakásonkénti kismegszakítók nem tartoznak az ELMÜ hatáskörébe, az a mért ágon van.Amiről beszélsz az szerelt elosztó szekrény, azt barátom nem lehet csak úgy összedobni, azt vagy veszel, mondjuk a Johnsvill Kft-től vagy legyártod, de akkor tied minden szabványossági és egyéb felelősség.De ez sem lehet több egy millánál, komplett . Szóval úgy lesz, csinált valaki valamilyen műszaki tartalommal egy költségbecslést! aztán hozzáigazítjuk a terveket?
21 2011. november 21. hétfő, 18:52
Jólinformált
Kedves Hozzáértő és Utánaszámoltam!

Kicsit tájékozatlanok vagytok, ugyan is nem két mérőről van szó, hanem 7 db. Ráadásul az Elmű írta elő a szabványosítást. Ez esetben nem csak a szekrények épülnek be, hanem hozzátartozó egyéb szerelvények, pl. sínezés, kábelfogadó, elmenő elosztók kábelek, NKI sor, stb.... A terveket is el kell készíteni, mert enélkül nem veszik át. Ez már nem sima mérőhely építés, természetesen az ár is ennek megfelelő.

Az biztos, hogy pályázat kiírás az árat is csökkenheti. Magam részéről a költségbecslést nem tartom túlzónak.
20 2011. november 21. hétfő, 12:43
Érdeklődő
Kérdezném, hogy tudja -e valaki, hogy mi folyik nemes városunk két végében.
A tükörhegy alsó részén a Depó felőli oldalon jó hosszan "gyönyörű" alumínium kerítés kezdett körvonalazódni az ásatás körül...Azt hittem Szőke Péteréknek köszönhetően felfüggesztették a projektet.....
A város másik végében Törökbálint Érd felőli részén (NEm AZ MO-nál, hanem följebb ) Kivágtak egy hatalmas barackost és roham tempóval nekiláttak a földmunkának.Mi épül? VAlaki tud valamit???
19 2011. november 21. hétfő, 08:37
urambátyám
Kedves hozzáértő. Helyi ajánlat? Ugyan. Csak nem képzeled? Helyi a K..sz Kft. lehet, mert vett egy lakást , hogy helyi legyen.
18 2011. november 20. vasárnap, 21:39
Hozzáértő
csak utánaszámoltam!

A nagyságrendek, amit itt felvázoltál egész jól megközelítik. Persze nem csak a szekrények a költségek.... De nem kettő millió!!!!!!!!
17 2011. november 20. vasárnap, 09:26
csak utánaszámoltam
Hensel 600 x 600 mm, háromfázisú nappali, egyfázisú éjszakai MI 72861-0 41 838,68 Ft/db ( üzleti kisker ár)

Ennyi, egy mérőhelyre eső költség, ha mindenkinek egy háromfázisú nappali és egy egyfázisú éjszakai mérőt építünk ki.
Tehát 5x41838 ft + munkadíj 200EFt azaz 511488 Ft bruttó
16 2011. november 20. vasárnap, 08:57
Analfabét
Az elek s cikken ismét átsütnek Molnár T. szófordulatai. A köztudottan írásban (is) kommunikálni képtelen alpolgármester cikkeit ugyanis M.T. írja.
15 2011. november 19. szombat, 19:56
csak úgy mondom
Megérkezett a Kerthelység, sok figyelemreméltő cikkel, hírrel. Benne reklámok, olyan is, ami tilos. Ügyvéd nem reklámozhatja magát. Törökbálinton mégis. Előbb Győrfi, most Szőllős. Az impresszumban: "A kiadó nem vállal felelősséget a hirdetések és pr-cikkek tartalmáért. Dehogyisnem! Jellemző, hogy itt sokan úgy gondolják, nekik mindent lehet.
14 2011. november 19. szombat, 18:47
Hozzáértő
Néhány nap múlva ide másolom társasházi kivitelezés csoportos mérőhely kiépítés elfogadott árát 5 lakásra vonatkozólag, 2011-es kivitelezés. Csak zárójelben említem meg, hogy bőven egymillió alatt van és az ELMŰ által preferált HENSEL szerelvényekből készült!

Magam fogok feljelentést tenni ebben az ügyben, ha ezt a mérőt valóban ennyiért készítik el!

Ráadásul úgy, hogy a meglévő mérőszekrények amiből az órát az ELMŰ leszerelte, az is HENSEL- tehát szabványos lehet.

Az persze előfordulhat, hogy kisebb átalakítást eszközölni kell, de ennyiért?

Hány árajánlatot kértek be erre a projektre?

Úgy tudom volt egy 300.000,- környéki is. kíváncsi vagyok az miért bukik el.

A kettő millió ebben az ügyben bűncselekmény.

Kérem a hivatal felelős személyeit, hogy erre a projektre azonnal pályázatot írjanak ki!!!

Ellenkező esetben a média segítségét kérem, mint azt Szőke Péter Úr tette.

Hol van ilyenkor a Beruházásokért Felelős alpolgármester?
13 2011. november 19. szombat, 18:47
urambátyám
Jolán,csak nem vele dolgozol?
12 2011. november 19. szombat, 13:16
Türelem
Számomra érthetetlen, miért kell nekimenni az új jegyzőnek! Legalább meg kellene várni azt az időt amíg kiderül, hogy hogyan vezeti a hivatalt. Fideszes vagy nem fideszes azt nem tudom, mert halottam már az ellenkezőjét is, de szerintem megpróbál a szakmai tisztesség határáig lojális lenni a testülethez. Ez így korrekt.
Ez a durva támadás épp olyan érthetetlen számomra, mint ahogyan erőlködve próbálnak sztárt csinálni a meglehetősen szürke Fernengel Andrásból.
11 2011. november 19. szombat, 00:55
Jolán
Nem értem, hogy a 24 nevet miért kellett urambátyámra cserélni...
A "logikáról" meg annyit, hogy a fideszes vezetők által elküldött szakembert azért éppen a fideszes Törökbálinton alkalmazták, mert 1. ma szinte minden fideszes, 2. itt emlékeztek arra, hogy már aljegyzőként is okos, jó szándékú, talpraesett és szakmailag is kiváló munkatárs volt.
Egy jó jegyző hatalmas segítség lehet a településnek. Ez a feltétel már legalább megvan. (Hagyjuk dühből "okos", de a részleteket illetően teljesen tájékozatlan, kommunistázásban kedvét lelő előítélességet.) Második lépésként normális politikai vezetés kellene.
10 2011. november 18. péntek, 17:49
derry
Mellesleg:nem Kajlinger,hanem Kailinger és tökéletesen képzett,jó munkaerő.Felejtsük már el a kommunistázást,Tanácsakadémiázást stb.Azt kellene nézni,hogy milyen szakember,a köz avagy a saját érdekét nézi.Néhány beosztottja,esetleg néhány kommentező is tanulhatna tőle.
9 2011. november 18. péntek, 15:40
urambátyám
Jolán, ejnye, Bizonyos életkor felett, igen , mindenki dolgozott, csak éppen nem az államigazgatásban! Az elnyomó rendszer kiszolgálásában. Nyilván nem okoz lelkiismereti gondot senki más kiszolgálása sem. Szőke Péterék nagy hibát követnének el , ha bárkit a jelenlegi irányítók közül elfogadnának, de bárki is kerül pozícióba,a jegyző bizalmi állás, a teljes hivatalt irányítja, a lakosság rajta keresztül érzékeli, hogyan végzi munkáját a képviselő testület és a polgármester..Ha annyira kiváló szakember , akkor nem értem miért küldték el a régi munkahelyéről,pont egy fideszes városba jegyzőnek. Ez logikailag sem stimmmel Jolán.
Csak példaként: Turai elsőként Szabó Zoltánné Csizmadia Julianna jegyzőt "menesztette".Esze ágában sem volt "együttműködni" vele.
8 2011. november 18. péntek, 14:27
Jolán
Kailinger Ildikó kiváló szakember, ez nem kommunistázás kérdése (bizonyos életkor felett mindenki tanult vagy dolgozott a tanácsrendszerben). Remélhető, hogy azok, akik a hivatalban esetleg nevetgélnek nem húzzák le a maguk színvonalára.
Szőke Péterék nyugodtan tudnának vele dolgozni, csak végre szervezzenek meg egy olyan erőt, amivel képesek átvenni a város vezetését.
7 2011. november 18. péntek, 13:30
24
"A jegyzőt arra is felkérték, vizsgálja meg, hogyan kerülhetett sor a jelenlegi helyzet kialakulására, terhel-e valakit személyi felelősség a hivatal állományából."
Hogyne! Saját maga Kajlinger elvtársnő a felelős, hiszen a Tanácsakadémián szerzett diplomájával gőze sincs az önkormányzati igazgatáshoz. Világjáró turaihoz és bandájához való elvtelen, szolgalelkű hűsége, mindenáron való megfelelés által hajtott kényszer pedig aláássa a helyi ügyintézés szakmai színvonalát. A hivatali dolgozók csak röhögnek a háta mögött, hogy milyen sötét ez a nő szakmailag. Ez ma Tbálint 2011-ben. Itt az ideje, hogy a lakosság Szőke Péterékhez hasonlóan kezébe vegye a település sorsát! Még most a 24. órában, amíg a tolvajok ki nem söprik teljesen a kasszát.
6 2011. november 18. péntek, 13:24
ez a madár
Geczy jobban tenné, ha megszeretné a bablevest, mert sokat fog enni a jövőben. Addig pedig maradjon csöndben, mert rajta röhög az egész város, hogy azt hiszi amit mond, az szakmailag helyes.
5 2011. november 17. csütörtök, 21:27
csak úgy mondom
Ki tudja, Törökbálinton mely területeken épülnének ezek a le- és felhajtók? Mely utcákat érintenek majd?
4 2011. november 17. csütörtök, 21:24
???
Az M0-M7 le- és felhajtó ágairól: "Géczy Krisztián hangsúlyozta, egyetért az előfinanszírozással, szerinte a jelenlegi kormányzat meg fogja téríteni az önkormányzatnak."

Ugye mindenki érti ezt a profizmust? Ekkor még reálisabb volt az államcsőd esélye, mint ma (mai hír, hogy a kormány megállapodik az IMF-fel), de a képviselő úr szerint várható a megtérítés.

Van nép, amely a Messiást várja - immáron jó néhány éve.
3 2011. november 17. csütörtök, 20:02
osztjónapot
KAMIL,
mi bajod van azzal, hogy dolgozó népünk választott képviselői útján szeret vitorlázni? Sajnos ma már erre nincs mód, pedig régen a konyakot is így ittuk...
2 2011. november 17. csütörtök, 13:47
KAMIL
Ez azért mégis reálisabb mint a Tb.vitorlásklub támogatása??!!!Talán ezt többen vennék igénybe!!
1 2011. november 17. csütörtök, 12:44
haha
Kerekdomb Egyesület kerékpáros munkacsoportja? Röhögnöm kell. Ez megint olyan lesz, mint a játszóutca kialakítása a Fernegel villa előtt.
Copyright © 2012 Törökbálinti újság. Minden jog fenntartva.
Múltunk - jelenünk
Belépés
Kapcsolódó cikkek

Top!