Részecskeszűrő, szelep kokszosodás és társai - A szabályozás eredménye

Az autóvásárláskor sokat emlegetett környezetvédelmi besorolásoknak hosszú a története. Az eredménye szerencsére jól mérhető és észlelhető. Az autósok pénztárcáján is.
Részecskeszűrő, szelep kokszosodás és társai - A szabályozás eredménye

Az autóvásárláskor sokat emlegetett környezetvédelmi besorolásoknak hosszú a története. Az eredménye szerencsére jól mérhető és észlelhető. Az autósok pénztárcáján is.

Az Euro 0-ás szabályozás 1991-es életbelépése zárta le Európában a katalizátor korszakot, amely 1986-ban indult. A korabeli autókon még talán lehet látni a Kat rövidítést, vagy a szó kiírását, amely büszkén hirdette, hogy katalizátorral szerelt a jármű. Ez a zöld hullám csak nálunk volt új: a tengerentúlon 11 évvel korábban indult útjára ez a technológia. Ezért látni akkora teljesítmény különbségeket az Egyesült Államokban forgalmazott modellek és az európai változatai között. Ennek köszönhető – többek között - az is, hogy az 1980-as években a nagy hengerűrtartalmú hat- és nyolchengeres motorok teljesítmény adatai között, nevetséges számok szerepeltek.

Visszatérve Európába, a gyakorlatban nem használt Euro 0.-ás szintet, 1992-ben váltotta az Euro II. A következő szint életbe lépésére évet kellett várni, amelyet 2006-ban váltott az Euro IV. Aki Euro V-ös környezetvédelmi besorolású autót vásárol, annak a forgalomba helyezési dátuma 2011-ben volt.

Ha valaki biztosan be akar hajtani a dízel hiszti miatt kitiltott néhány német és európai nagyváros belvárosába, az ezt Euro VI-os dízel autóval teheti csak meg. Ez a rendelkezés 2015-ben lépett érvénybe és több fokozatban szigorodott.

Ezzel a szinttel meg is érkeztünk korunkba, ahol a benzin üzemű, és a dízel autók olyan bonyolultsági fokra léptek, hogy lassan kijelenthetjük: sokéves használtként, igen nagy kockázatot jelentenek.

Ez azt jelenti, hogy az autó tiszta üzemeltetéséhez már szükséges a benzineseknél is a részecske szűrő, a katalizátor mellett. A benzin befecskendezésnél már nem a szívócsőbe kerül az üzemanyag, hanem a legközelebb az égéstérhez. Az eredménye a tisztaság mellett, a motor szívóoldalának kokszosodása.

A dízel autóknál vetették be leginkább a motor tiszta üzeme miatt a kipufogógáz visszavezetést (EGR), aminek következtében van esély arra, hogy az ezt szabályzó szelep és a motor szívó része azért kap olajpárát és sok más szennyeződést. Plusz ott a részecskeszűrő…

Az előbb leírtakból kitűnik, van minek eltömődnie, elromlania a mai autókban. Mielőtt elborzadna itt tud utána nézni egy lehetőségnek, amely gyorsabb és főleg gazdaságosabb megoldást tud nyújtani az extrém költséges javításoknál.

Kapcsolódó linkek:
https://terraclean-group.com
https://egrtisztitas.hu
https://dpftisztito.hu

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

5 tipp, hogy a vállalkozások ne érezzék kiszolgáltatottnak magukat

5 tipp, hogy a vállalkozások ne érezzék kiszolgáltatottnak magukat

Napjainkban mikro-, kis- és középvállalkozások tízezrei küzdenek azzal a problémával, hogy nem tudják megfelelően optimalizálni a költségeiket.

Csapatépítés különleges helyszíneken

Csapatépítés különleges helyszíneken

Szeretnéd megtudni, hogy milyen különleges helyszínekre szervezhetsz csapatépítést, céges rendezvényt? Mi segítünk neked ebben!